Dünyada henüz bilimsel olarak kabul edilmemiş fakat tv ve sosyal medyada her derde deva tedaviler olarak reklamı yapılan tedaviler konusunda karar vermeden önce aşağıdaki durumları dikkate almanız öneriliyor.
- Yüksek cepten harcama maliyeti,
- Farklı nedenleri olan birden fazla tedavi edilemez durum için etkili olduğunu iddia eden tanıtım
- Güvenlik ve bilimsel gözetim eksikliği
- Bilgilendirilmiş onam sürecinin olmaması veya sınırlı olması
- Kanıtlanmış bir mekanizmanın olmaması
- Düzenli olarak ölçülen onaylanmış sonuçların olmaması
- Sonuçları peer review değerlendirilmesine sunmak için belirsiz veya hiç bir planın olmaması
- Faydaya ilişkin tek kanıt anekdotlar, hasta ifadeleridir
- Tedaviyi savunucuların ilgili eğitimleri, sunumları veya yayınları yoktur
- Savunucular kendilerini mağdur olarak gösteriyor, ana akım doktorlardan "uzak durulmasını" tavsiye ediyor
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder