Mitler ve Gerçekler
Mit: "Buz Kovası Mücadelesi çok saçma, çünkü insanlar saçma sapan bir şey için su harcıyorlar, daha düzgün bir yöntemle bu farkındalık yaratılabilirdi. O suları başınızdan dökerken Afrika'daki çocukları hiç düşünmüyor musunuz?"
Gerçek: Buz
Kovası Mücadelesi, sıradan günlük insan su sarfiyatının yanında dikkate
değer bir miktarda su sarfiyatına neden olmamaktadır. Afrika-dışı
ülkelerin su sarfiyatının Afrika'daki insanların suya erişimi ile hiçbir
alakası yoktur. Toplumsal davranış ve modern iletişim yöntemleri
incelendiğinde, sıradışı olmayan bir yöntemin böylesine küresel ve
kitlesel bir farkındalık yaratma ihtimali yoktur. Ayrıca Buz Kovası
Mücadelesi hiçbir açıdan bakıldığında (popülist amaçlarla yapanları göz
önüne alırsak bile) saçma değildir; zira gerek bu davranışı
eleştirenler, gerek popülist niyetlerle yapanlar, gerekse de gerçekten
iyi bir iş yaptığına inanarak, içinden gelerek yapanlar göz önüne
alındığında ve konuya her açıdan bakıldığında, hem maddi olarak
(yaklaşık 100 milyon dolar), hem farkındalık olarak (Google aramalarında
onlarca kat artış), hem tanıtım olarak ALS Buz Kovası Mücadelesi 2000
yılının başlarındaki "Kanser İçin Sarı Bilezik" kampanyasından beri (bu
kampanya da "moda aracı haline gelmek" nedeniyle ağır eleştirilere maruz
kalmasına rağmen kanser araştırmaları için 500 milyon dolara yakın para
toplamıştır) insanlık tarihinin gördüğü en başarılı farkındalık
kampanyası olmuştur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder