Solunum grubu hastalıkla ilk defa karşı karşıya kalan hasta ya da hasta yakını ne yapacağını cihaz ve malzeme temin ederken hangi yolu izleyeceğini bilmediği için ve maalesef sürekli değişen tebliğleri doktorlarımız takip edemediği için sık sık ya hastalar geri ödeme alamıyor ya da almaktan vaz geçiyor. Bizler hangi doktor ne zaman hangi cihazı yazacak bilmediğimiz için bir çok doktorumuzu yeni gelişmeler hakkında bilgilendirdiğimizde maalesef geç kalmış oluyoruz. Bu yüzden hasta ya da hasta yakınlarına önemle tavsiyem herhangi bir cihaz/malzeme temin etmek durumunda kaldıklarında öncelikle sgk.gov.tr sitesinden en son yayınlanmış sut (sağlık uygulama tebliği) genelgesinde kendilerine ait kısmı dikkatlice okumaları ve reçete / rapor yazdırırken kendilerini ilgilendiren kısmı mutlaka ilgili hekimle paylaşmaları. Hatta ulaşabilirlerse bağlı bulundukları ildeki sgk kurumu sağlık işleri servisinden temin edebilecekleri cihaz/malzeme hakkında bilgi almaları. Çünkü bilindiği gibi sistem şu şekilde ilerlemekte;
*Hasta/hasta yakını ilgili doktora başvurur, hekim hastalığın tedavisi/tedavi desteği için kullanılacak cihaz/malzeme ile ilgili bilgi verir.(Bildiği en son bilgilerle)
*Rapor ve reçetesini alan hasta/hasta yakını temin edebilmek için herhangi bir medikal firmaya müracaat eder.(İyice araştırma yapılmadan temin konusunda çok büyük haksızlıklar olduğu aşikardır. Reçete/rapor ve fatura tarihleri arasında 10 günden fazla fark olmamalıdır.)
*Genellikle grubumuzda hastadan ücret peşin alınır faturası kesilerek hastaya malzeme temin edilir.
*Hasta temin ettiği cihaz/mazlemenin küpürünü bu faturaya ilave ederek diğer evraklar ile birlikte (Reçete,rapor v.s.) bağlı bulunduğu s.g.k. ya verir.
*Evraklar 7 bölgedeki merkez s.g.k. kurumuna incelenmek üzere kurum tarafından gönderilir ve inceleme sonucu uygun ya da uygun değildir olarak tekrar kuruma iade edilir.İşte en önemli konu burda başlar. Merkez s.g.k. elindeki son sut'a göre inceleme yapar ve buna istinaden uygundur ya da eksiklerin tekrar düzeltilmesi için uygun değildir damgası vurur.Bu düzeltmeler çok uzun süre alır ve normalde 30-45 gün içerisinde parasını alabilecek olan hak sahipleri 5-6 ay geçmesine rağmen hala hatalar olduğu için hakedişine ulaşamaz.
*Evraklar uygunluk aldıktan sonra evrakları gönderen il müdürlüğüne ödeme yapılması için geri gönderilir ve servis tarafında muhasebeye hak sahibinin t.c.ziraat bankası t.c. kimlik numarasına ödeme yapılması için talimat verilir.
Son olarak bu grupla tanıştığım günden beri kimsenin bilgilendirmediği ve hayati bir konuyu da paylaşmak istiyorum. Bir çok kişi kullandığı oksijen konsantratörünün çalışma mantığını bilmiyor. Bu cihazların düğmesine bastığınızda çalışıyor ve alarm vermiyor olması cihazın işinize yaradığının göstergesi DEĞİLDİR. Cihazların içerisinde saf oksijen üreten moleküler elekler vardır ve kullanıma bağlı olarak azalır ya da biter. Cihaz hava vermeye devam eder ancak bu oksijen verdiği anlamına gelmez. Bu yüzden 2-3 ayda bir bu cihazların oksijen üretim seviyelerinin ölçülmesi gerekmektedir. 2-3 ayda bir yapılacak bu ölçüm, iç ve dış dezenfeksiyon ve iç filtre değişimleri siz değerli hastalarımızın daha sağlıklı tedavisi ve cihaz uzun ömürlülüğü için hayati önem taşımaktadır. (M.Koray TORGAY)
Teşekkürler Koray bey...
Resmî Gazete
Sayı : 28819
12 Kasım 2013 SALI
TEBLİĞ
Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığından:
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU SAĞLIK UYGULAMA TEBLİĞİNDE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ
MADDE 8 – Aynı Tebliğin 3.3.6 numaralı maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“d) Ev tipi ventilatör için kesintisiz güç kaynağı”
“(8) İnvaziv mekanik ventilasyon cihazı için düzenlenen sağlık kurulu raporunda ve reçetelerinde belirtilmesi koşulu ile kesintisiz güç kaynağı bedelleri Kurumca karşılanır. Kesintisiz güç kaynağı, SUT’un Kurumca iade alınan tıbbi malzemeler kapsamında değerlendirilecektir.”
2022 Sut ödeme: 520 ₺
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder